Řekneme vašim zákazníkům, na co slyší

Beru všechno, plevy neexistují

Vždy od vás potřebuji maximum informací o firmě a produktech či službách. Třídění můžete nechat na mě, umím vyhmátnout to hlavní. Některá fakta využiju přímo při psaní, další mi pomohou pochopit širší kontext.

Víte, kdo to bude číst?

Dobré texty nevzniknou bez znalosti cílové skupiny. Znát potřeby a preference klientů je klíčové, protože to oni rozhodují o obsahu textů a ovlivňují tón komunikace. Babičce z Valašska nabídnete vysavač nebo masáž jinak než mileniálovi křtěnému Vltavou, no ne?

Web musí držet pohromadě

Ráda pro vás napíšu nové texty na vznikající web, nebo předělám ty stávající. Vždy pohlídám logickou provázanost stránek i jasnou navigaci. Web musí vždy působit jako jednotný celek a návštěvník nesmí nikdy zaváhat, kam má dál pokračovat.

„Psát texty na web je jako vyplňovat profil na seznamce. Jak se popsat na pár řádcích, aby to vyznělo výstižně, přitažlivě a zároveň to byla pravda? Tolik lidí se už úspěšně seznámilo online. Tolik lidí má fungující web… Pomůžu vám, to půjde, uvidíte!“

Jak to celé probíhá?

1Než začnu, vyžádám si podklady

Požádám o veškeré informace o vás, vaší firmě, produktech, službách, vaší USP (unique selling proposition). Potřebuji znát také vaši cílovou skupinu (její potřeby a představy) a konkurenci.

Dál mě zajímá, jakou máte představu o webu a jeho cílech, plánovaném obsahu a tónu komunikace. Máte-li k dispozici wireframe nebo grafický návrh, sem s ním, pomůže mi to udělat si lepší představu o rozsahu textů.

2Dohodneme praktické záležitosti

Pošlu vám kalkulaci (předpokládaný počet normohodin) a po odsouhlasení ceny vás požádám o zaslání zálohy (50 % z cenového odhadu).

Dohodneme si také termín a případné další podmínky spolupráce.

3Píšu, vy mi dáváte zpětnou vazbu

Pouštím se do práce a průběžně zasílám vypracované texty k nahlédnutí. Vy máte nad celým procesem kontrolu a já díky zpětné vazbě jistotu, že se při psaní ubírám správným směrem.

Osvědčuje se mi pracovat v Google dokumentech, které umožňují připojovat přehledně komentáře a návrhy na změny.

4Dělám korektury

Kompletní texty po zanesení všech vašich připomínek ještě minimálně dvakrát přečtu, abych zkontrolovala gramatiku a stylistiku a vychytala překlepy a případné nejasnosti.

5Ověřuju výsledek

Zajímá mě, jak vypadají texty ve finále v grafice. Dívám se, zda jsou čitelné, kontroluju, jestli nevypadlo nějaké slůvko nebo písmeno, zkrátka jestli je všechno tak, jak má být.

 

Kolik moje služby stojí?

Asi tolik (přesnou cenu vám napíšu, jakmile budumít konkrétní zadání):

Otextování webu

od 10 000 Kč

Copyediting

Nacením individuálně na základě hodinové sazby 1200 Kč

Jazyková korektura

120–220 Kč/NS

Konzultace

Uvažujete o knize, e-booku, novém webu, blogových článcích nebo o nějakém jiném textu a potřebujete se o poradit? Ráda se vám budu věnovat.

1500 Kč/hod.